Emoticon mengeluh dan bunyi bunyian di internet [erk?]

Dulu masa baru baru online emoticon paling biasa adalah smiley :) tapi makin lama, jumpa banyak yang asek mengeluh jer. haha. ini kire random post la untuk bagitau ape yg mirul interpret emotion itu.

-.- 
"huhh" atau mengeluh, tapi nak kata orang tutup mata pun boleh. haha. Kalau macam tu orang mengeluh sambil tutup mata. Biasa mirul jumpe ni sebab orang malas nak layan ker atau nak tunjukkan yang tidak gembira, tidak sedih, tidak sakit hati, hanya terasa sedikit penat. Kalau secara realitinya, ibarat kita lepaskan nafas yang panjang  tanpa berkata apa apa setelah dapat saman.

-.-"
sama macam yang mula mula tu, tapi ini lebih mengeluh lagi. Rasanya ditiru dari manga atau komik yang menunjukkan peluh di dahi orang yang mengeluh. Tapi kalau betul betul, ade ke peluh keluar masa mengeluh. Atau ada kaitan dengan perkataan "mengeluh = peluh"? tak tahu la.

-..-
ini pun mengeluh lagi, tapi divariasikan dengan dua lubang hidung, jadi ni memang ikut rupa manusia sebenar lah nih, entah la, macam beruk je. haha. @lizarazak punye feveret nih.

=.=
aku saspek, ini ade kaitan dengan baggy eyes. haha. masuk akal la kan.  


Kalau bab bunyi bunyian pulak

pfffttt 
sampai hari ni mirul still tak tau mcm mana nak bahasakan atau sebut atau gayakan bunyi ni. tapi macam orang yang bengang je. nak kata ludah orang, tak mungkin kot, sebab, tengok awek awek sekalian rilek je pfftttkan mirul. ahahaha, mana mungkin awek yang sopan main ludah ludah.

grrrrrr
Okeh, kalau ikut Nabil(Raja/Maharaja Lawak) ini maksudnye marah. Mirul setuju, tapi kalau nampak grrr nih boleh bayangkan muka yang berkerut, mata sepet sket, gigi dirapatkan dengan suara. haha. Tapi tak digalakkan buat muka macam ni, awet tua. haha.

zzzzz
ini adalah penipuan. konon konon nak tido. tapi tak tido pon. ok itu bohong. zzzzz ni same maksud dengan "whateverr". apekaitan zzzz dan whatever tak tau lah, tapi itulah yg di interpretkan mirul. haha.  

Mirul hanya bagi pandangan mirul je. Ade tak emoticon atau bunyi bunyian lain yang korang nak share? Kalau ade, taipkan di ruangan komen dan berilah maksudnye ye. nanti mirul update dan letak kredit.:D

3 comments:

cik azeya said...

pffft

hahaha. :P

mirul said...

cam mane tuh. rekod sket, nak dengar. wakaka

Neyra Shazeyra said...

sume aku guna haha